10 Świetnych Narzędzi, Bez Których Nie Wyobrażam Sobie Pracy
Jakiś czas temu zdecydowałem się uruchomić swojego bloga i porzucić pracę jako doradca klienta w banku. Wiązało się to z tym, że musiałem całkowicie się przebranżowić i nauczyć się pracy od nowa.
Jakiś czas temu zdecydowałem się uruchomić swojego bloga i porzucić pracę jako doradca klienta w banku. Wiązało się to z tym, że musiałem całkowicie się przebranżowić i nauczyć się pracy od nowa (jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, to sprawdź mój poprzedni artykuł).
Na początku mojej przygody nie znałem żadnych aplikacji czy programów, które mogłyby usprawnić moją pracę. A tym samym poprawić moją efektywność.
Szybko zrozumiałem, że praca zdalna i tworzenie contentu nie są możliwe bez odpowiednich narzędzi.
Wtedy pojawił się kolejny problem – nie wiedziałem, czego dokładnie potrzebuję i gdzie powinienem tego szukać… Duża część z narzędzi, które znajdowałem okazywała się płatna. A ja nie miałem zielonego pojęcia, czy warto jest wydać (często) niemałe pieniądze na ich zakup.
Spokojnie! Przez ostatnie 10 miesięcy udało mi się znaleźć i przetestować mnóstwo różnych narzędzi.
Dzięki czemu dziś doskonale wiem, co naprawdę działa, a co nie. I chciałbym się teraz tym z Tobą podzielić. Dobra wiadomość jest taka, że większość z wymienionych narzędzi jest dostępna całkowicie za darmo.
Zostań do końca, ponieważ tam czeka na Ciebie niespodzianka.
LangueageTool to dodatek do przeglądarki, który na bieżąco sprawdza poprawność Twoich tekstów. Niezależnie od tego, jakiego języka obecnie używasz, LanguageTool wykryje go automatycznie.
Narzędzie, które podpowie Ci, jak ulepszyć tekst podczas pisania maila, tekstu na bloga, czy wpisów w social media. Dodatkowym atutem jest wbudowany słownik synonimów, dzięki któremu urozmaicisz swój tekst.
Reader View to wtyczka do przeglądarki, za pomocą której pozbędziesz się zbędnych rozpraszaczy na stronach internetowych, aby zwiększyć ich czytelność i jeszcze lepiej skupić się na tekście.
Narzędzie, które sprawdza się świetnie przy tworzeniu mojego newslettera oraz podczas robienia researchu. Umożliwia przeglądanie stron internetowych w trybie czytelnika.
Dużym plusem jest to, że możesz dostosować widok do swoich potrzeb. Zmienić kolor, rodzaj i wielkość fonta, czy szerokość widoku czytelnika.
Canva jest darmowym narzędziem służącym do tworzenia grafik. Jest bardzo intuicyjna i prosta w obsłudze. Nie musisz posiadać specjalistycznej wiedzy, aby tworzyć ciekawe grafiki.
Korzystam z niej od początku istnienia Skutecznie Efektywny. Stworzyłem za jej pomocą wszystkie grafiki, które możesz znaleźć na moim blogu, mediach społecznościowych, czy w moim newsletterze.
Remove.bg to narzędzie, dzięki któremu za pomocą dwóch kliknięć usuniesz tło z każdego zdjęcia. Wystarczy, że wybierzesz interesujące Cię zdjęcie, a sztuczna inteligencja zajmie się resztą.
WhatFont to najprostszy sposób na to, aby dowiedzieć się jaki font został użyty na danej stronie internetowej. Poza tym dowiesz się, jaki jest jego rozmiar i kolor.
Dzięki temu narzędziu możesz sprawdzić fonta po prostu najeżdżając na tekst. Prawda, że proste?
TextSniper to mega narzędzie, dzięki któremu będziesz w stanie wyodrębnić tekst z dowolnego miejsca.
Pozwala w błyskawicznym tempie przechwycić tekst, którego normalnie nie da się zaznaczyć np. z filmów na YouTube, PDF’ów, kursów online, screenshotów, zdjęć itd.
Całość jest banalna w obsłudze i porównywalna do robienia zrzutu ekranu za pomocą wbudowanego narzędzia w Macach.
Książkowa Cebula jest wtyczką do przeglądarek (Chrome/Firefox/Opera), która porównuje ceny danej książki/audiobooka/ebooka we wszystkich największych księgarniach.
Dzięki niniejszemu narzędziu zaoszczędzisz sporo pieniędzy, a Twój portfel będzie Ci za to wdzięczny. Żeby nie być gołosłownym – wtyczka pozwala mi zaoszczędzić do kilkudziesięciu złotych miesięcznie.
Z książek, które czytam wyciągam coś więcej niż tylko wiedzę…
Wykorzystuję najlepsze fragmenty we wpisach na moim blogu, social mediach czy w moim newsletterze. Czas, który spędzam na czytaniu jest również czasem spędzonym na tworzeniu treści.
Podsumowanie
Praca zdalna to duże wyzwanie, zwłaszcza jeśli chcemy być turbo produktywni.
Powyższe narzędzia pozwoliły mi zaoszczędzić mnóstwo mojego czasu oraz pieniędzy. Gwarantuję Ci, że sprawdzą się równie dobrze u Ciebie.
Jeśli chciałbyś poznać jeszcze więcej niesamowitych narzędzi, to mam dla Ciebie niespodziankę!
Kliknij baner poniżej i otrzymaj listę 35 polecanych narzędzi, które pomogą Ci być jeszcze bardziej produktywnym, tworzyć lepsze treści, zwiększyć dochód i wiele, wiele więcej.
Jakiś czas temu zdecydowałem się uruchomić swojego bloga i porzucić pracę jako doradca klienta w banku. Wiązało się to z tym, że musiałem całkowicie się przebranżowić i nauczyć się pracy od nowa.
Pamiętam doskonale uczucia, które towarzyszyły mi podczas mojego pierwszego dnia w nowej pracy. Po ukończeniu miesięcznego szkolenia nastał moment, kiedy w końcu zostałem wysłany do oddziału, w którym miałem pozostać przez przynajmniej kilka najbliższych miesięcy.
Wow.Dzięki. Nie wiedziałem, że jeszcze mogę tyle uprościć.
Dzięki
Do usług – niech służą dobrze, a praca stanie się łatwiejsza 😎